Előadások időrendben

Bázis előadások időrendben

Az alábbi listában az OIMB által szervezett szakmai találkozókon elhangzott előadások találhatóak időrendben a  legfrissebbtől a legrégebbiekig. Az előadások diasorai pdf formátumban a címre kattintva tekinthetőek meg.

Az előadások sorrendjét át lehet állítani a DÁTUM utáni nyíllal, rákattintás után a legfrissebb előadás lesz a végén.
Az oldal még szerkesztés alatt áll, és amíg nem kerül föl az összes eddigi előadás, addig a "régi" honlapon is elérhetőek maradnak a korábbiak.

előadás címe előadó dátum tanév
előadás címe előadó dátum tanév
Sulinyugi - Stresszkezelés és kiégésmegelőzés az iskolákban Szigeti Réka 2024. 11. 15. 2024/2025
Én így csinálom: "Állati jó" kártyák Horváth Zsóka 2024. 10. 18. 2024/2025
Én így csinálom! Az Üveghegyen innen és túl - mesefoglalkozások az óvodásoknak és kisiskolásoknak Ujházi-Tóth Enikő 2024. 10. 18 2024/2025
Mi így csináljuk! Óvodapszichológus munkanapló Burány Ivett 2024. 10. 18. 2024/2025
Krízisprotokoll Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében: A SOS kríziskiadvany bemutatása Farkas Erika 2024. 10. 14. 2024/2025
Az iskolapszichológusok helyzete Magyarországon N. Kollár Katalin 2024. 05. 31. 2023/2024
Az intézményes nemi egészségnevelés kérdései, feladatai és kihívásai születéstől serdülőkorig F. Lassú Zsuzsa 2024. 04. 19.. 2023/2024
Az autizmussal élő és ADHD-s tanulók és környezetük (tanár, szülő, kortárs) mentális jólléte, a tanulók társas helyzetének javítása. Mit tehet az iskolapszichológus? Szigethi Zsófia 2024. 03. 22. 2023/2024
Óvodai, iskolai foglalkozások szempontjai és módszerei halál és gyász esetén Révész Renáta Liliána 2024. 02. 09. 2023/2024
Cyberbullying Arató Nikoletta 2024. 01. 05. 2023/2024
Környezetpszichológia az oktatási intézményekben Varga Attila 2023.12.15. 2023/2024
Bullying megelőzés a Békés Iskolák program keretében Sándor Éva 2023.11.24. 2023/2024
Traumatudatos szemlélet az oktatási intézményekben Rózsa Mónika 2023.11.24. 2023/2024
A gyerekek és a fiatalok mentális egészsége gyermekjogi aspektusból. Szlankó Viola 2023.10. 24. 2023/2024
V. vándorgyűlés SZTE Pszichológiai Intézet, MPT, OIMB 2023. 10. 05-06. 2023/2024
Iskolai erőszak megelőző program (Olweus) alkalmazhatósága a magyar iskolákban Jármi Éva 2010. 10. 19. 2010/2011
First Eat The Frog! Stratégiák tizenéveseknek a végrehajtó funkcióik optimalizálására Borbáth Katalin 2023. 09. 05. 2023/2024
A tanulói jóllét vizsgálatának innovatív módszerei Fodor Szilvia 2023. 09. 05. 2023/2024
Csoportokkal való munka az óvodában: egy alkotó-fejlesztő meseterápiás csoport Peer Krisztina 2023. 04.18. 2022/2023
Alternatív oktatás-tanulságok gimnazista tanulóktól alternatív módszerek terén Baross Dorottya 2023. 04.18. 2022/2023
Az iskolapszichológia átfogó konzultációs és intervenciós modellje egy kanadai iskolapszichológus szemével. Kókai_Czapár Mária 2023. 03. 14. 2022/2023
A sport(pszichológia) és az iskola(pszichológia) találkozása Benkovics Jenő 2023. 02. 14. 2022/2023
Az iskolai szervezetpszichológia lehetőségei és kihívásai Fodor Szilvia 2023. 01. 17. 2022/2023
Pszichológus a tárgyalóteremben – Jogok és kötelezettségek Rónay Zoltán 2022. 12. 13. 2022/2023
Gyermekjogok a gyermekvédelemben Herczeg Rita 2022. 12. 13. 2022/2023
Hogy van a hazai pedagógusok mentális egészsége? Borbáth Katalin 2022. 11. 15. 2022/2023
Eredmények a diákok mentális jóllétéről. Borbáth Katalin 2022. 11. 15. 2022/2023
Új lehetőségek az eSzocmetben Hoffmann Tamás 2022. 11. 02. 2022/2023
Motivációs interjú és rövidterápia Pajor Gabriella 2022. 10. 18. 2022/2023
Óvodai szűrés módszerei 1 Fegyverneki Edit 2022. 09. 20. 2022/2023
Óvodai szűrés módszerei 2. Kecskeméti OIP team 2022. 09. 20. 2022/2023
Nem győzöd a sok egyéni eset kezelését? N. Kollár Katalin 2022. 06. 07. 2021/2022
Iskolai problémák megoldása rendszerszemléletben. Tamás Márta 2022. 06. 07. 2021/2022
Az érzelmi intelligencia fejlesztése II.: Hogyan építsünk jól mentalizáló közösségeket? - Érzelmi intelligencia fejlesztés szervezeti szinten Sándor Éva 2022. 05. 17. 2021/2022
Az iskolapszichológus szerepe az öngyilkossági veszélyeztetettség felismerésében és ellátásában, különös tekintettel a nem-szuicidális önsértésre Flach Richárd 2022. 05. 10. 2021/2022
EQ Az érzelmi intelligencia fejlesztése I.: Mi minden az EQ? N. Kollár Katalin 2022. 04. 26. 2021/2022
EQ:Középiskolai felvételi szorongás leküzdése Eppel-Pásztor Adrienn 2022. 04. 26. 2021/2022
EQ: Az indulatkezelés fejlesztése gyerekeknél Szloboda-Kovács Emese 2022. 04. 26. 2021/2022
Mágusok a menzán - Gamification az iskolapszichológusi munka eszközeként Nagy Eszter 2022. 03. 22. 2021/2022
Mozaikcsaládok Bogár Zsuzsa 2022. 03. 18. 2021/2022
Az iskolapszichológus szerepe az öngyilkossági veszélyeztetettség felismerésében és ellátásában, különös tekintettel a nem-szuicidális önsértésre Flach Richárd 2022. 03. 01. 2021/2022
Új vizsgáló eljárás az iskolába lépés előtt álló gyermekek számára Szvatkó Anna, Lapis Andrea 2022. 02. 15. 2021/2022
Ki védi meg a pedagógusokat – tanárokkal szembeni bullying a cyber térben Jármi Éva 2022. 01. 18. 2021/2022
Evidence-Based Classroom Behavioral Interventions. Aspiranti Kathleen 2021. 12. 14. 2021/2022
Evészavarok Túry Ferenc 2021. 12. 07. 2021/2022
Mitől lesz egy tanár jó fej – gamification és egyéb jó pedagógusi gyakorlatok Joós Andrea 2021. 11. 09. 2021/2022
Az iskolapszichológus feladatai az LMBTQ diákok ellátásában. Forrás-Biró Aletta 2021. 09.21. 2021/2022
IV. vándorgyűlés DE Pszichológiai Intézet, MPT és Bázis 2021 10. 2021/2022
A zuglói EGYMI-k tapasztalatai a különböző sérülésekre specializált intézményekben zuglói gyógypedagógusok 2021. 06.08. 2020/2021
Iskolapszichológus feladatai az EGYMI-ben Törvényi szabályozás kérdései és dilemmái N. Kollár Katalin 2021. 06.08. 2020/2021
A zuglói EGYMI-k tapasztalatai a különböző sérülésekre specializált intézményekben zuglói iskolapszichológusok 2021. 06.08. 2020/2021
Öngyilkossági veszélyeztetettség, önsértés. Az iskolapszichológus szerepe a problémakezelésben Flach Richárd 2021. 05.11. 2020/2021
Egyéni és kiscsoportos foglalkozások módszerei autisták számára (szociális történet, szociális-kommunikáció fejlesztés, én-könyv) Szigethi Zsófia 2021. 03. 16. 2020/2021
Tanárok és diákok körében végzett vizsgálatok – saját eredményeink és hazai körkép N. Kollár Katalin 2021. 01. 26. 2020/2021
Kutatások az online oktatással kapcsolatban a covid idején Az észlelt tanári hatékonyságot befolyásoló tényezők Jagodics Balázs. Kóródi Kitti, Szabó Éva 2021. 01. 26. 2020/2021
Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – gyakorlati megoldások Szigethi Zsófia 2020. 12.08. 2020/2021
Az autista és ADHD-s gyerekek beilleszkedésének segítése – Milyen okok vannak a tünetek mögött? Nagy Klára 2020. 11. 17. 2020/2021
A szakképző középiskolákkal kapcsolatos területspecifikus problémák iskolapszichológus szemmel. Pethő Adél és Turcsik Katalin 2020. 09. 12. 2020/2021
A szakképző középiskolákkal kapcsolatos területspecifikus problémák iskolapszichológus szemmel. Benda Viktória 2020. 09. 22. 2020/20210
Az iskolai szociális segítő és az iskolapszichológus együttműködése: jó gyakorlatok és kompetencia határok. Sándor Éva és Foki Csilla 2020. 02. 25. 2019/2020
Az iskolai szociális segítő és az iskolapszichológus együttműködése: jó gyakorlatok és kompetencia határok. Vass Andrea, Gaskó Ágota és Huszár Krisztina; Farkas Erika és Szolnoki Beáta; Kováts Szabolcs és Németh Borbála 2020. 02. 25. 2019/2020
A szakképző középiskolákkal kapcsolatos szabályozási változások Hafiek Andrea 2020. 01. 28. 2019/2020
Hol szorít a cipő? A III. Vándorgyűlés tanulságai és aktuális problémák Tamás Márta N. Kollár Katalin 2019. 12. 17. 2019/2020
Paradigmaváltás az olvasástanításban: Mesezene (Az olvasás óvodai előkészítésének és a betűtanításnak élménypedagógiai módszere) Ványi Ágnes és Szűcs Antal Mór 2019. 11 26. 2019/2020
III. Vándorgyűlés PPK Pszichológiai Intézet, MPT, OIMB 2019. 10. 17-18. 2019/2020
Jogforrások az SNI, valamint a BTM zavarral küzdő gyermekek neveléséhez-oktatásához, valamint a köznevelési törvény új módosításai... Konczné Juhász Andrea 2019. 09. 10. 2019/2020
SNI és BTMN tanulók ellátása a pedagógus nézőpontból Kalász Nándor és Kalászné Tímár Valéria 2019. 09. 10. 2018/2019
Meseterápia. A szociális kompetencia fejlesztése. Boldizsár Ildikó 2019. 05.21. 2018/2019
Apa, anya, pia. Elfeledett gyerekek családi titkai. Frankó András és Kormos Piroska 2019. 04. 30. 2018/2019
Önsértés serdülőkorba Balázs Judit 2019. 03. 19. 2018/2019
Mit igényelnek és mire vevők a szülők az iskolapszichológustól? Piros Vera 2019. 02. 26. 2018/2019
Mit igényelnek és mire vevők a szülők az iskolapszichológustól? Tamás Márta 2019. 02. 26. 2018/2019
A bántalmazottak segítésére létrehozott ellátórendszer működése különösen a gyerekek vonatkozásában Boglacsik Tímea és munkatársai 2019.01.15. 2018/2019
Relaxációs módszerek alkalmazási lehetőségei az iskolában, különös tekintettel az autogén tréningre. Bagdy Emőke 2018. 12. 18. 2018/2019
Új társszakma: iskolai szociális munkás – együttműködési lehetőségek és kihívások Papp Krisztina 2018. 11. 17. 2018/2019
Milyen témákból érdemes a szülőknek előadást vagy tanácsadást tartani? Tamás Márta 2018. 10. 16. 2018/2019
Szervezeti és szabályozási kérdések N. Kollár Katalin 2018. 10. 16. 2018/2019.
Az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) iskolapszichológiai konzekvenciái Kovács Katinka 2018. 06. 12. 2017/2018
SzocMet: szociometria percek alatt – számítógépes programmal segített online felvétel Hoffmann Tamás és Basa Bence: 2018. 05. 22. 2017/2018
A szociogramon és a mutatókon túl –a szociometria felhasználási lehetőségei a csoportfejlesztésben N. Kollár Katalin 2018. 05. 22. 2017/2018
II. vándorgyűlés SzTE Pszichológiai Intézet MPT Bázis 2018. 04. 19-20. 2017/2018
Csoportozás workshop II. társasjátékokat, kártyákat, amik segítik az érzelmi intelligencia fejlődését, kooperációt igényelnek, egymásra figyelést, frusztrációtűrést. Rényi Zsuzsa 2018. 02. 27. 2017/2018
Csoportozás workshop II. Észforgató csoport Dologné Kovács Izabella 2018. 02. 27. 2017/2018
Az iskolapszichológus kapcsolata az iskola vezetésével és az ezzel kapcsolatos dilemmák Tamás Márta 2017. 12.12. 2017/2018
Kapcsolat a szülőkkel a pedagógus és az iskolapszichológus szemszögéből Tamás Márta 2017. 11. 14. 2017/2018
Kapcsolat a szülőkkel Gyebnár Viktória 2017. 11. 14. 2017/2018
Tanár_szülő_kapcsolat N. Kollár Katalin 2017. 11. 14. 2017/2018
Csoportozás workshop I. Bemutatkozó óra Benda Viktória 2017. 10. 10. 2017/2018
Csoportozás workshop I. Bábszakkör Dologné Kovács Izabella 2017. 10. 10. 2017/2018
Csoportozás workshop I. Konfliktuskezelő bábcsoport tapasztalatai Ráczné Karikó Rita 2017.10. 10. 2017/2018
Pedagógusok számára tartott esetmegbeszélő csoport lehetőségei az iskolában Saródy Vera 2017. 09. 26. 2017/2018
e-kréta N. Kollár Katalin 2017. 09. 26. 2017/2018
A pszichodiagnosztika aktuális kérdései: a kognitív és affektív vizsgálatok helye, aránya, az ellátás kompetenciái és nehézségei. Az óvoda-, és iskolapszichológus szerepe Tamás Márta 2017. 04. 11. 2016/2017
Hogyan segítsünk elfogadni az elfogadhatatlant? A gyermekek támogatása a szülő súlyos betegsége és halála esetén. Simkó Csaba 2017. 03. 14. 2016/2017
Iskolát érintő krízis és resztoratív technika használata a krízishelyzet kezelésére Negrea Vidia 2017. 02.10. 2016/2017
Iskolát érintő katasztrófahelyzet Komlósi Annamária 2017. 02.10. 2016/2017
HBSC kutatás új eredményei Németh Ágnes és Várnai Dóra 2016. 12.13. 2016/2017
I. Vándorgyűlés 30 éves az iskolapszichológia DE Pszichológiai Intézet, MPT, OIMB 2016. 10. 27-28. 2016/2017
Drogprevenció online: interaktív prevenciós applikáció és honlap serdülők és szüleik részére. Kapitány-Fövény Máté 2016. 10. 25. 2016/2017
Szociális készség fejlesztő kiscsoportos tréning 12-18 évesek számára Fügedi Petra, Tódor Marina, Szabó Éva 2016. 09. 27. 2016/2017
Fórum az óvoda- és iskolapszichológia aktuális kérdéseiről 2016. 05. 10. 2015/2016
Új trendek a droghasználatban Ágoston Csilla 2026. 02. 23. 2015/2016
Anti-bullying foglalkozások megvalósítása iskolában, óvodában Jármi Éva 2015. 11. 24. 2015/2016
Hányan is vagyunk? A Bázis felmérésének tanulságai N. Kollár Katalin, Makai Nóra 2015. 10. 20. 2015/2016
Integrációs szemlélet a gyakorlatban és a másság kommunikációja a norvég és magyar óvodai gyakorlatban. Kiss Anna, Németh Nóra 2015. 05. 12. 2014/2015
Az új Tanulási stílus kérdőív skálái, használati javaslatok és kutatási eredmények Németh Lilla 2015. 04. 14. 2014/2015
„Szülői értekezleten” - óvodapszichológusi tapasztalatok szülőkkel való csoportos munkáról Szimethné Galaczi Judit 2015. 03. 17. 2014/2015
A Madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága Csabai Krisztina 2015. 02. 17. 2014/2015
Az iskola- és óvodapszichológus protokoll N. Kollár Katalin, Szabó Éva 2014. 11. 18. 2014/2015
Szűrő vizsgálatok – milyen életkorban mit érdemes csoport, ill. évfolyam szinten szűrni? Tamás Márta 2014. 10. 14. 2014/2015
Mentorálás a tehetséggondozásban Tamás Márta 2014. 09. 16. 2014/2015
Művészetterápia felhasználása középiskolás csoportokban Pethő Adél 2014. 05. 13. 2013/2014
Esetmegbeszélés 2014. 03. 11. 2013/2014
Gyakorlati problémák –pedagógus II. minősítéshez portfólió készítés N. Kollár Katalin 2014. 03. 11. 2013/2014
Gyakorlati problémák – munkaköri leírás Tamás Márta 2014. 03. 11 2013/2014
Mentálisan sérülékeny családok iskolapszichológus nézőpontból F. Lassú Zsuzsa 2014. 02. 11. 2013/2014
Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével Taskó Tünde 2013. 12. 10. 2013/2014
Tanulási stílus kérdőív N. Kollár Katalin, Bernáth László 2013. 12. 10. 2013/2014
Hogyan készül és miért hasznos a „jó” a munkaköri leírás? Tamás Márta 2013. 11. 12. 2013/2014
Az óvoda- és iskolapszichológia törvényi szabályozásának aktuális kérdései N. Kollár Katalin, Tamás Márta 2013. 10. 22. 2013/2014
Az iskolapszichológus koordinátor a gyakorlat tükrében Czirjákné Vértesi Mariann 2013. 10. 01. 2013/2014
Az iskolapszichológus koordinátor feladatköre és együttműködése az óvoda és iskolapszichológussal Szabó Éva 2013. 10. 01. 2013/2014
A pszichológusok – nevelési tanácsadó pszichológus, iskolapszichológus koordinátor és óvoda-iskolapszichológusok – szerepe a tehetséggondozás területén Tamás Márta 2013. 05. 14. 2012/2013
Kiscsoportos esetfeldolgozás a Bázis szupervízorainak vezetésével Tamás Márta, Saródy Vera, Járó Katalin 2013. 04. 16. 2012/2013
Amerikai álom? - szubjektív élménybeszámoló oktatásról és pszichológiáról Észak-Amerikában Révay Máté 2013. 03. 12. 2012/2013
Újszerű gyakorlati "modell" a pályaorientáció intézményi szintű támogatására Szabó Csilla 2013. 02. 12. 2012/2013
Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben. Szabó Éva 2013. 01. 08. 2012/2013
Az iskolapszichológia változó törvényi szabályozása (beszélgetés) Brassói Sándor 2013. 01. 08. 2012/2013
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Szabó Csilla 2012.11. 27. 2012/2013
Alternatív Osztályfoglalkozások (szexuális nevelés, pályaválasztás, agresszió kezelés, konfliktus kezelés stb.) Füzesné Illés Zsuzsanna, Páll-Balázs Gréta, Fejér Noémi, Karsai Eszter 2012. 11. 27. 2012/2013
Személyre hangolt, környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológiai módszerek a 7-13. évfolyamokon Szitó Imre 2012. 10. 16. 2012/2013
Mit tehetünk a tehetségesekért? - A tehetséggondozás pszichológiai protokollja Tamás Márta 2012. 09. 25. 2012/2013
Személyiségfejlesztő csoport tehetséges általános iskolásokkal Kovács Orsolya- Ruisz Panna 2012. 09. 25. 2012/2013
Iskolapszichológusi feladatkörök és alkalmazási feltételek - a változó törvényi szabályozás tanulságai N. Kollár Katalin, Tamás Márta 2012. 04. 24. 2011/2012
„Hát én immár MIT válasszak?” A pálya-tanácsadás lehetőségei a változó világ iskoláiban Nemesné Somlai Gitta 2012. 03. 06. 2011/2012
„Hát én immár MIT válasszak?” 2 Szakács Nóra 2012. 03. 06. 2011/2012
Az iskolapszichológus lehetőségei az egészségmagatartás alakításában Bugán Antal 2012. 01. 10. 2011/2012
Az iskolapszichológusok szerepe és lehetőségei a szexuális nevelésben Szilágyi Vilmos 2011. 12.06. 2011/2012
Az áldozattá váló gyermekek segítése az iskolában resztoratív technikákkal Negrea Vídia 2011. 10. 04. 2011/2012
25 éves az iskolapszichológia - jubileumi konferencia MPT és Bázis 2011. 09. 06. 2011/2012
Kinetikus rajzvizsgálat Vass Zolán és Perger Mónika 2011. 05. 17. 2011/2012
Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában. Koncepció. Nagy Brigitta 2011. 04. 22. 2010/2011
Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 3: A tevékenységi kör és szupervízió kérdései N. Kollár Katalin, Tamás Márta 2011. 03. 22. 2010/2011
„Kamasz-O.K. vagyunk” Személyiségfejlesztő program serdülőknek Zsíros Emese és Jármi Éva 2011. 03. 08. 2010/2011
Iskolapszichológus protokoll –vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2 N. Kollár Katalin, Tamás Márta 2011. 02.01. 2010/2011
Protokoll vita 1: Kritikus pontok az iskolapszichológia protokoll kialakításában. Szitó Imre 2010. 11. 16. 2010/2011