Tréning ötletek és társaskészség fejlesztés
Tréning anyagok, készségfejlesztés
CSOPORTOZÁS: JÁTÉKGYŰJTEMÉNYEK, IRODALMAK
Bácskai, J. (1991). Önismereti csoportok céljai és módszerei. Alkalmazásuk egészséges kamaszok csoportjában. Iskolapszichológia 19. ELTE Budapest
Bagdy E., Telkes J. (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Budapest, 1988, Tankönyvkiadó.
Bardon, J. I. & Bennett, V. C. (1974). School psychology. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice-Hall
Bashian, A. (1989). Expanding the role of the school psychologist through peer tutoring programs. Kézirat.
Bugán Antal, Kalmár Hajnalka, Vozár Anna. Homoki Zsuzsa (2003): Csoportmódszerek az iskolában Iskolapszichológia 8. Budapest, ELTE PPK
Bugán, A. (1987). Nevelőotthoni fiúk és nevelőik szabad-interakciós nagycsoportjának tapasztalatai. In: Bugán A., Kalamár H., Vozár Anna & Homoki Zsuzsa (1987). Csoportmódszerek az iskolában Iskolapszichológia 8. ELTE Budapest
Csendes, É. (1997a). Életvezetési ismeretek és készségek. (óvodai program). 2P Oktatási Bt., Budapest
Csendes, É. (1997b). Életvezetési ismeretek és készségek. (I-II. osztályos program). 2P Oktatási Bt., Budapest
Csendes, É. (1997c). Életvezetési ismeretek és készségek. (III-IV. osztályos program). 2P Oktatási Bt., Budapest
Csendes, É. (1998). Életvezetési ismeretek és készségek. (A 10-14 éves korosztály nevelőinek tanári kézikönyve), Műszaki Könyvkiadó, Budapest
Csendes, É. (2001). Életvezetési ismeretek és készségek. (Középiskolai tanári kézikönyv). Diósd
Dehelán, É., Szász B-né & Sárossy Gy-né (1993). Egy pályaválasztás érettséget fejlesztő módszer alkalmazásának néhány iskolai tapasztalatáról Iskolapszichológia 22. ELTE Budapest
Gőbel, O. (2006a/2010/2014). Varázsjátékok I. Mozgás a képzelet szárnyán. L’Harmattan kiadó, Budapest
Gőbel, O. (2006b/2010). Varázsjátékok II. A fantázia tengerén. L’Harmattan kiadó, Budapest
Gőbel O. (2007/2014). Varázsjátékok III. Égig emelő légzés. L’Harmattan kiadó, Budapest
Gőbel, O. (2008/2014). Varázsjátékok IV. A szív érintése. L’Harmattan kiadó, Budapest
Gőbel, O. (2009/2014). Varázsjátékok V. Önmagunkban elmélyülten. L’Harmattan kiadó, Budapest
Gőbel, O. (2012a). „Csupa szépeket tudok varázsolni…” A Szocioemoionális Pedagógiai Terápia elméleti háttere és módszertana. L’Harmattan kiadó, Budapest
Gőbel, O. (2012b). Varázsjátékok VI. Tanulni, örülni, szeretni. Stresszcsökkentő, önértéknövelő, tanulást és integrációt elősegítő fantáziajátékok iskolások számára. L’Harmattan kiadó, Budapest.
Horváth Szabó, K. & Vigassyné Dezsényi, K. (2001). Az agresszió kezelése. Budapest, Szociális és Családügyi Minisztérium.
Járó, K. (2015). Osztálytükör. Szociális kompetenciák fejlesztése és konfliktusrendezés csoportmódszerekkel. Iskolapszichológiai 35. ELTE PPK, Budapest, Eötvös Kiadó http://pedagoguskepzes.elte.hu/index.php/qdas/144-i2
Magyar, J. (1988). Egy kiscsoportos fejlesztő program kísérlete (Tanulási és magtartási gondokkal küzdő gyerekek számára). Iskolapszichológia 13. ELTE Budapest
Páskuné Kiss, J. (1997). Kommunikációfejlesztés a tanítási órán In: Mészáros A. (szerk.). Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest
Páskuné Kiss, J. (szerk. 2006). Varázsszem – 21 játékcsomag önismereti foglalkozásokhoz. Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete, Miskolc
Rudas János (1997): Delfi örökösei. Budapest, Gondolat-Kairosz.
Rudas János (2009): Javne örökösei. Budapest, Lélekben Otthon Kiadó.
Siegler, A., Várnai, D., Hoffmann, T., Basa, B. & Jármi, É. (2021).: ENABLE Anti-bullying Program in Hungarian Schools. Comparative School Counseling. Vol.1.
Sütőné Koczka Ágota (2005): Szociális készségek fejlesztése kamaszkorban. Iskolapszichológia 26. Budapest, ELTE PPK.
Szabó, É. & Fügedi, P. A. (2015). Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning - 12-18 évesek számára. Iskolapszichológia 37. Eötvös Kiadó, Budapest.
Szekszárdi, J. (szerk. 2001). Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek, OKI Kiadó – Dinasztia Tankönyvkiadó
Szloboda-Kovács Emese (2021). Hogyan győzd le a haragod? Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó Zrt., Budapest.
Szloboda-Kovács Emese (2023). Hogyan legyél nyitott és kitartó? Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó Zrt., Budapest.
Szloboda-Kovács Emese (2024). Hogyan legyél hang-erős. Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó Zrt., Budapest.
Vozár, A., Homoki, Zs. (1987). Önismereti csoport középiskoláskorú egészséges serdülők részére. In: Bugán A., Kalamár H., Vozár A. & Homoki Zs. Csoportmódszerek az iskolában Iskolapszichológia 8. ELTE Budapest
Walker, J. (1995). Feszültségoldás az iskolában – Játékok és gyakorlatok. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Társas készségek fejlesztése
Böddi, Zs. (2019). Társas interakciók megfigyeléses vizsgálata integráló óvodai csoportokban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(2–3), 28–44. https://doi.org/10.31074/2019232844
Böddi, Zs., Keszei, B., Serfőző, M., & Dúll, A. (2015). A megfigyelés kutatásmódszertana – Interakciók megfigyelése integrált és inkluzív óvodai környezetben. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 3(2), 29–50. https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.2.29.50
Kasik, L. (szerk. 2017). Társas problémák és megoldásuk 3–7 évesek körében – feltárás és segítés – Módszertani segédanyag óvodapedagógusok számára. Mozaik Kiadó, Szeged.
Zsolnai, A. (2017). A szocialitás fejlesztése 4-8 éves életkorban Módszertani segédanyag óvodapedagógusoknak és tanítóknak. Mozaik Kiadó, Szeged.
Kifli Sanyi kiadványok: https://www.facebook.com/profile.php?id=100057204469618
- Kifli Sanyi az érzelmek labirintusában
- Kifli Saci az érzelmek labirintusában
- Kifli Sanyi beszélget
- Kifli Saci beszélget
- Kifli Sanyi barátkozik
- Ilyen vagyok – önismereti feladatgyűjtemény
- Kifli Sanyi nyaral
- Kifli Sanyi – Képekben mondom el
- Kifli család meséi
- Tesókönyv
- Iskolás leszek!
- Óvodás leszek!
- Tommy Waffle in the Labyrinth of Emotions