Iskolapszichológia füzetsorozat

Iskolapszichológia sorozat

Az Iskolapszichológia sorozat füzetei az iskolapszichológia kialakulásának kezdetétől fogva segítik a gyakorló szakembereket. A különböző módszertani és mérési eszközök ismertetése mellett néhány átfogó, elméleti téma és új kutatási eredmény is bemutatásra került ezekben a kiadványokban. A 2015 után megjelenő művek online is elérhetőek az érdeklődők számára.

  1. Porkolábné Balogh Katalin, Szitó Imre (1987): Az iskolapszichológia néhány alapkérdése. ELTE PPK, Budapest.
  2. Szitó Imre (1987): A tanulási stratégiák fejlesztése. ELTE PPK, Budapest.
  3. Kalamár Hajnalka, Sziszik Erika (1987): A ”CAT” bemutatása és használati lehetőségei az iskolában. A ”JEPQ” személyiségkérdőív ismertetése. ELTE PPK, Budapest.
  4. Porkolábné Balogh Katalin (1987): Készségfejlesztő eljárások tanulási zavarral küzdő kisiskolásoknak. ELTE PPK, Budapest.
  5. Kalamár Hajnalka (1987): Tíz alkalom. Tanulási zavarok korrekciójához kapcsolódó fejlesztő program tapasztalatai és lehetőségei). ELTE PPK, Budapest.
  6. Kreácsik Judit (1987): A Wartegg-teszt bemutatása és iskolai alkalmazásának lehetőségei. ELTE PPK, Budapest.
  7. Szitó Imre (1987): Kommunikáció az iskolában. ELTE PPK, Budapest.
  8. Bugán Antal, Kalmár Hajnalka, Vozár Anna, Homoki Zsuzsa (1987): Csoportmódszerek az iskolában. ELTE PPK, Budapest.
  9. Czvik Éva, Sziszik Erika (1987): Kísérleti tapasztalatok a kompetencia fejlesztéséről. ELTE PPK, Budapest.
  10. Gutkin, T.B., Curtis, M.J. (1987): Az iskolai konzultáció elmélete és technikái. ELTE PPK, Budapest.
  11. Kalamár Hajnalka (1988): Kreativitás- és kommunikációfejlesztés serdülők önismereti csoportjában. ELTE PPK, Budapest.
  12. Martonné Tamás Márta, Sallay Hedvig, Perge Judit (2007): Pályaválasztás és szelekció. A szociometriai módszer alkalmazása alsó- és középfokú oktatási intézményekben. ELTE PPK, Budapest.
  13. Magyar Judit (1988): Egy kiscsoportos fejlesztő program kísérlete. Tanulási és magtartási gondokkal küzdő gyerekek számára. ELTE PPK, Budapest.
  14. Fürcht László, Hegyiné Ferch Gabriella, Martonné Tamás Márta, Szitó Imre (1988): Tanulási készség tréning serdülők számára. ELTE PPK, Budapest.
  15. Bácskai Júlia (1989): Kezdeti tapasztalatok, „saját élményem” az iskolapszichológiáról. ELTE PPK, Budapest.
  16. Nagyné Elek Eszter, Gyenei Melinda (é.n.): A diagnosztikai-és fejlesztő munka lehetőségei a gimnáziumban. Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén. ELTE PPK, Budapest.
  17. Porkolábné Balogh Katalin (1990): Módszerek a tanulási zavarok csoportos szűrésére és korrekciójára. ELTE PPK, Budapest.
  18. Kalamár Hajnalka (1990): Tanulási zavarok korrekciója és személyiségfejlesztés. ELTE PPK, Budapest.
  19. Bácskai Júlia (1991): Önismereti csoportok céljai és módszerei. Alkalmazásuk egészséges kamaszok csoportjában. ELTE PPK, Budapest.
  20. Kuhn Gabriella, Gyarmathy Éva (1991): A beszédészlelés fejlesztése óvodásoknál és kisiskolásoknál. Játékkatalógus. ELTE PPK, Budapest.
  21. Gyenei Melinda (2004): Tanulási zavarok korrekciója a tanórákon. ELTE PPK, Budapest.
  22. Dehelán Éva, Szász Balázsné,Sárossy Györgyné (1993): Egy pályaválasztás érettséget fejlesztő módszer alkalmazásának néhány iskolai tapasztalatáról. ELTE PPK, Budapest.
  23. Szőnyi Magda (1993): Jacqueline Royer: Metamorfózisok tesztje. 300 budapesti gimnazista jegyzőkönyvének feldolgozása alapján. ELTE PPK, Budapest.
  24. Fodorné Földi Rita (1993): Testnevelési játékok a tanulási zavarok prevenciójában és korrekciójában. ELTE PPK, Budapest.
  25. Martonné Tamás Márta, N. Kollár Katalin (2001): A tanulók életmódjának kérdőíves vizsgálata. Tanulási szokások és módszerek. ELTE PPK, Budapest.
  26. Sütőné Koczka Ágota (2003): Szociális készségek fejlesztése kamaszkorban. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
  27. Mándi-Márton Gáborné (2003): Tantárgyakba integrált fejlesztő program alkalmazása az első osztályban. (27a: tanári útmutató, 27 b és c: gyakorlófüzetek). ELTE PPK, Budapest.
  28. Dehelán Éva (2003): Tapasztalataim a komplex mentálhigénés prevenció lehetőségeiről az óvodában. ELTE Tanárképzési és továbbképzési Központ, Budapest.
  29. Kulcsár Éva (2004): A serdülőkori fejlődés pszichológiai jellemzői. ELTE Tanárképzési és továbbképzési Központ, Budapest.
  30. Gyenei Melinda (2007): Iskolai tanulás – tanulási képességek – fejlesztés. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
  31. Jávorné Kolozsváry Judit (2005): Serdülők az iskolában. ELTE Tanárképzési és továbbképzési Központ, Budapest.
  32. Vass Zoltán, Perger Mónika (2011): A kinetikus iskolarajz. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
  33. K. Németh Margit, Koller Éva (2015): Serdülőkor: Normatív krízis vagy deviancia? ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. https://www.eltereader.hu/media/2015/11/IP33_READER.pdf
  34. Pajor Gabriella (2015): “Gyorsabban, magasabbra, bátrabban” – de hogyan? Teljesítménymotiváció iskolai környezetben. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. https://www.eltereader.hu/media/2015/11/IP34_READER.pdf
  35. Járó Katalin (2015): Osztálytükör. Szociális kompetenciák fejlesztése és konfliktusrendezés csoportmódszerekkel. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. https://pedagoguskepzes.elte.hu/images/anyagok/i2/Jaro_Katalin_Osztalytukor.pdf
  36. Bernáth László, N. Kollár Katalin, Németh Lilla (2015): A tanulási stílus mérése. és Taskó Tünde Anna (2015): Tanulási készségek és az alulteljesítés mérése – A KATT kérdőív. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. https://www.eltereader.hu/media/2015/11/IP36_READER1.pdf
  37. Szabó Éva, Fügedi Petra, Anna (Szerk.2015): Társas készségeket fejlesztő kiscsoportos tréning – 12-18 évesek számára. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. https://www.eltereader.hu/media/2015/11/IP37_READER.pdf